Официален вносител на Годжи Бери, диетични семена, екзотични сушени плодове и ядки.

  • Паула Фруутс ЕООД - Враца
  • +359 876 63 01 03
  • +359 897 83 03 64
  • paula_fruits@abv.bg
  • Всички цени са обявени за 1 кг.

Шам фъстък без черупки - Иран

Доставка с Econt Express - До адрес
50,00 лв
Най- богати на желязо /след сусама/ и са на първо място по съдържание на калий. Освен това съдържат шест пъти повече антиоксиданти от зеления чай, както и завидно количество аргинин /есенциална аминокиселина, която участва в изграждането на мускулната тъкан/. Допринасят за правилното функциониране на сърдечно- съдовата и нервната системи, за заздравяването на костите и зъбите / поради наличието на фосфор и калций/, повишават мъжката потентност.
Количество

Ето и още ползи от редовното похапване на шам-фъстъци:

За здраво сърце
Проучване, ръководено от професор Пени Крис-Етертон от университета Penn State, е открило, че когато дневно ядем от 50 до 100 гр. шам-фъстък, се намалява кръвното налягане, ако сме в състояние на стрес. А понижаването на артериалното налягане е свързано с намаляване на риска от развитие на сърдечно заболяване или инсулт.

Шам-фъстъкът намалява нивата на триглицеридите, които са лоши мазнини, които могат да се натрупат в артериите и да причинят сърдечни заболявания. Ако дневното ви меню включва редовен прием на тези ядки, може да се намали и хроничното възпаление, което от своя страна ще намали риска от развиване на диабет и сърдечни заболявания.

За ефикасна диета
Шам-фъстъците имат едно от най-високото съдържание на фибри от всички ядки, като могат да осигурят 12% от необходимия ви дневен прием на фибри. Препоръчително е да приемаме около 14 грама фибри на всеки 1000 калории. Редовното консумиране на фибри ни помага да отслабнем и да контролираме нивата на кръвната захар. Фибрите също така могат да намaлят холестерола ви, както и да спомогнат за правилното функциониране на червата.

За диабет
Шам-фъстъците могат да са полезни за хора с диабет, показва проучване на др. Кирил Кендъл и д-р Дейвид Дженкинс от Университета на Торонто. Когато ядем шам-фъстъци с високо въглехидрати храни, те всъщност забавят скоростта на абсорбция на въглехидратите в организма, което може да доведе до по-ниско ниво на кръвната захар.

Други ползи
Шам-фъстъкът съдържа антиоксиданти като лутеин и зеаксантин, както и витамин Е. Лутеинът и зеаксантинът предпазват очите и могат да намалят риска от макулна дегенерация, която е една от водещите причини за слепота в старческа възраст. Яденето само на 60 гр. шам-фъстъци на ден също така може да увеличи нивата на витамин Е в кръвта ви. Жизненоважни хранителни вещества 30 гр шам-фъстъци са равни на 170 калории. Те съдържат около 2% от дневното ви количество витамин А, както и други витамини като рибофлавин, пантотенова киселина и ниацин.

Те също така съдържат 4% от дневната ви нужда от фолиева киселина и биотин. Шам-фъстъците съдържат няколко много важни вещества - иамин, витамин В6, манган, мед, фосфор, калий и магнезий. Те също така съдържат най-голямото количество на полифенолни антиоксиданти в сравнение с други ядки.

 

Енергийна стойност на 100 g :

Енергия 2574/620 KJ/kcal
Мазнини: 45,4 g/100g
от които наситени мастни киселини: 5,6 g/100g
Въглехидрати: 27,5 g/100g
от които захари: 7,7 g/100g
Протеини: 20.3 g/100g
Сол: 0.003 g/100g