Официален вносител на Годжи Бери, диетични семена, екзотични сушени плодове и ядки.

  • Паула Фруутс ЕООД - Враца
  • +359 876 63 01 03
  • +359 897 83 03 64
  • paula_fruits@abv.bg
  • Всички цени са обявени за 1 кг.

Семена ЧИА /черна/

Доставка с Econt Express - До адрес
8,50 лв
ЧИА-ХИСПАНИКА

ЧИА (Salvia Hispanica) е високо енергийна храна, датира още от времето на ацтеките, известна като „храната за бягане”. Тя е най-богатият растителен източник на омега-3 есенциални мастни киселини, както и линолеинова киселина.
Количество

Прибавянето само на 2 с.л. чиа семена на ден в храната, дава приблизително: 7 г фибри, 4 г протеин, 205 мг калций и 5 г Омега-3. Чиа енергизира, дава повече сила , намалява апетита и изчиства храносмилателната система като с метла. Семената на чиа са и богат източник на калций, тъй като съдържат важния минерал бор, който действа като катализатор при усвояването и използването на калций в организма. Препоръчваме 1 с.л. на ден накисната в 200мл вода - това прави семената богати на ензими (накиснатите семена приемат желеобразна форма). Приемането на чиа, която не е смляна или накисната не е препоръчително, защото може да раздразни стомаха.

Чиа, е уникална с богатия си хранителен профил и е мечтата на всеки диетолог.

Представяме ви една супер храна, за чиито качества всички са на едно мнение. Известна е като чиа. В древността е била толкова ценена, че е била използвана като разменна монета, тези уникални мънички семенца имат изключителни хранителни и структурни предимства. Векове наред Чия семената са били използвани като основна храна от индианците от югозапада и Мексико. Известна като „храната за бягане”, употребата й като високо енергийна храна, даваща издръжливост, датира още от древните ацтеки. Знае се, че воините на ацтеките са преживявали на чиа по време на завоевателните походи. Индианците от югозапада изяждали не повече от една чаена лъжица, когато били на 24-часови преходи. Индианците, които тичали от река Колорадо до Калифорнийския бряг, за да разменят тюркоази за раковини, си носели за из път само семена от чиа.

Ако разбъркате лъжица чиа в чаша вода и я оставите за около половин час, като се върнете ще ви се стори, че в чашата няма семена или вода, а почти твърдо желе. Тази желираща реакция се дължи на разтворимите фибри, съдържащи се в чиата. Изследователите смятат, че същото явление се случва и в стомаха, когато се яде храна, съдържаща такива фибри. Желето, образувано в стомаха, създава физическа бариера между въглехидратите и храносмилателните ензими, които ги разграждат, като така се забавя преобразуването на въглехидратите в захар. Освен ползите за диабетиците, това забавяне на преобразуването на въглехидратите в захар създава предпоставки за издръжливост. Въглехидратите са горивото, даващо енергия на тялото ни. Удължаването на преобразуването им в захар стабилизира метаболитните промени, като намалява редуващите се вълни от висока и ниска захар и така се създава по-дълготраен ефект на снабдяване с „гориво”. Едно от изключителните качествата на чиата са хидрофилните и свойства – тя има способността да абсорбират вода повече от 12 пъти теглото си. Способността й да задържа вода й помага да удължава овлажняването. Течностите и електролитите осигуряват средата, която поддържа живота на всички клетки в тялото. Техните концентрация и състав се поддържат така, че да останат възможно най-непроменливи. Като ядете семена от чия, запазвате влагата и регулирате по-ефикасно усвояването на хранителни вещества и течности от тялото. Запазва се електролитният баланс, тъй като телесните течности се оползотворяват по-пълноценно.
Като източник на протеин, чиа се смила и усвоява много лесно при хранене. Това води до бързо пренасяне до тъканите и оползотворяване от клетките. Това лесно усвояване прави чиа много ефикасна, когато има бързо развитие на тъкани, основно при периоди на растеж на деца и юноши. Помага също за растежа и възстановяването на тъкани по време на бременност и кърмене, както и възстановяване на мускулна тъкан при атлети, щангисти и т.н.

Друго уникално качество на чиа е голямото съдържание на мазнини – тя е най-богатият растителен източник на мастни киселини омега-3. В чиа има приблизително 3 до 10 пъти концентрацията на мазнини, типична за повечето зърнени и 1,5 до 2 пъти концентрацията на протеини. Тези мазнини, не наситени мастни киселини, са есенциални (незаменими) мазнини, които са нужни на вашето тяло да разтваря и усвоява мастно-разтворимите витамини A, D, E и K. Семената на чиа са богати на не наситена мастна киселина, линолеиновата, която тялото не може да синтезира самò. Не наситените мастни киселини са важни за дишането на важни органи и улесняват пренасянето на кислород чрез кръвта до всички клетки, тъкани и органи. Те също поддържат всички клетки еластични и влажни и се комбинират с протеините и холестерола да създадат живи мембрани, които обхващат всички клетки на тялото.

Не наситените мастни киселини за важни за правилната дейност на жлезите, особено на надбъбречната и щитовидната жлеза. Те подхранват клетките на кожата и са много важни за да се заздравят слузестите мембрани и нервите. Ненаситените мастни киселини действат в тялото като се свързват с витамин D, за да стане калцият усвоим от тъканите, помагат за усвояването на фосфор и стимулират преобразуването на каротин във витамин A. Мастните киселини участват и в правилното функциониране на половата система. Семената на чиа съдържат благотворни дълговерижни триглицериди, в правилната пропорция, необходима за намаляването на холестерола по стените на артериите. Семената на чиа са и богат източник на калций, тъй като съдържат важния минерал бор, който действа като катализатор при усвояването и използването на калций в организма. Чиа като съставка е мечтата на всеки диетолог. Има безкрайни начини да се включи чиа в храната ви. Единственото условие е да се накисне в чиста вода, преди да се използва в различни рецепти. Семената поемат вода около 9 пъти теглото си, за по-малко от 10 минути и много лесно се приготвят.

Освен хранителните ползи, семената на чиа са полезни като друг вид съставка. Индианците и мисионерите са ги използвали да налагат лапа при огнестрелни рани и други тежки наранявания. Раните се налагали със семена от чиа, за да се избегнат инфекции и да се ускори оздравяването. Ако поставите едно-две семенца в очите си, те ще ги прочистят и ще ви помогнат, ако имате някаква инфекция. Има още куп ползи освен информацията, спомената в тази статия и съкровища, които още не са открити. Чиа, доста уникална с богатия си хранителен профил, е една от най-полезните и благотворни храни за човека и е предопределена да е древната храна на бъдещето.

Какво може да се направи с Чиа?

1. Можете да я изпиете. Можете да поставите чия семена в чаша вода и да ги изпиете. Поставите чия в каквато и да е течност – кафе, чай, вода или сок, разбъркайте и ги оставите за минута или две така че да се накиснат добре. Ако пък ги оставите да се накиснат за по-дълго те ще се превърнат в чия гел и можете да ги ядете с лъжица. Гелът ще има вкуса на течноста в която са киснати семената и можете да го поставите в съд и съхраните в хладилник за по-късна консумация.

2. Можете да я поръсите върху салата, риба, зеленчуци, супи или прибавите в кисело мляко и всичко за което се сетите.

3. Един от най-популярните начини на консумация на чия е чрез накисване. Семената абсорбират голямо количество вода много бързо, обикновено до 10 мин. Можете да направите чия гел чрез добавяне на 1/3 чаша от семената в 2 чаши вода. Разбърквайте добре, така че да не останат бучки и след това поставете в буркан с капачка и яжте когато пожелаете. Чията определено е добра добавка към безглутенови диети и диети без зърна. С няколко лъжици на ден прибавени към храната ще започнете да забелязвате здравословната помощ на тази супер храна. Накратко за чия: 1. има 2 пъти повече протеин от другите зърна 2. има 2 пъти повече антиоксиданти от боровинките

3. има 5 пъти повече калций от млякото

4. има 2 пъти повече калий от бананите

5. има 3 пъти повече желязо от спанака Чиa семената са богати на Омега 3 и Омега мастни киселини и имат бор, минерал който спомага за придвижването на калция към костите.

Дневна консумация ЧИA е една връшна чаена лъжица.

В 250 мл вода сложете една чаена лъжица Чиa и оставете да се накисне 10 минути. Изяжте Чията и изпийте Водата, след известно време или веднага изпийте още една чаша чиста вода задължително!!!

Информацията, поднесена тук е създадена с общообразователна цел. Тя не е предназначена да се използва за самолечение и подмяна на добрите медицински практики.

 

Енергийна стойност на 100 g :

Енергия 2085/502 KJ/kcal
Мазнини: 30,7 g/100g
от които наситени мастни киселини: 3,3 g/100g
Въглехидрати: 25,0 g/100g
от които захари: 3,0 g/100g
Протеини: 20.0 g/100g
Сол: 0.040 g/100g